צדקה וסיוע למשפחות

מצוות הצדקה היא אחת מאבני היסוד הן של הדת והתרבות היהודית והן בזו המוסלמית.
מאז פרץ משבר הקורונה סייענו למאות משפחות מרחבי מזרח העיר שמצבן הכלכלי הורע עוד יותר וחלקן הגדול לא זוכה לסיוע ממסדי.
הסיוע בהיקף עשרות אלפי שקלים ניתן בעיקר ע"י חלוקת סלי מזון ותווי קנייה אך במסגרתו מתקיימות גם חלוקות של בגדים, צעצועים, מחשבים, ציוד לימודי ועוד.
פעילות הצדקה של כולנא מתקיימת לאורך כל השנה ע"י עשרות מתנדבים ומגיעה לשיאה בתקופות החגים בהם יש דגש משמעותי על פעילות צדקה וחסד.
במהלך חודש הרמדאן האחרון בשנת 2021 התרגשנו להשיק את 'קופת הצדקה של כולנא'– קופת צדקה עם כיתוב בעברית ובערבית הנותנת ביטוי סמלי ומוחשי לאחד העקרונות המשותפים החשובים ביותר המנחים אותנו: אחריות ומחוייבות לקהילה שלנו.
אחד משיאי פעילות הצדקה שלנו מתקיים לקראת חג הפסח עם מבצע 'כל דכפין' במסגרתו אנו מגיעים לאסוף מוצרי חמץ מפתח הבית של תורמים במערב העיר ומחלקים את המוצרים למשפחות בשכונות מזרח העיר. בשנתים האחרונות קיבלנו השתתפו ביוזמה מאות ירושלמים תורמים ולקראת חג הפסח האחרון (אפריל 2022) שחל במהלך חודש הרמדאן הרחבנו את היוזמה בעזרת ארגזי עץ גדולים שהכנו לכבוד הפעילות והצבנו בנקודות איסוף ביותר מ-20 מוקדים בעיר תוך שיתוף פעולה עם מגוון מינהלים קהילתיים וקהילות שונות שסייעו לנו מאוד להרחיב את היקף הפעילות ואת בשורת הסולידריות הירושלמית.

כתבה על פרויקט איסוף החמץ: https://jerusalem.mynet.co.il/local_news/article/BJ11ZZBtDL

מבצע איסוף חמץ פסח רמדאן 2022